Publisherpublishing activities c. 1921–1936
CultureGerman
Titles
  • Mongolischer Führer mit einer jungen Mongolin, die am Internationalen Frauentag in Ulan-Bator, der Hauptstadt der Mogolei, Gelder für die Unterstützungsaktionen der Roten Hilfe sammelte.
  • Mongolian leader with a young Mongolian woman, who at the International Women's Day in Ulan-Bator, captial of Mongolia, collected money for the support action of the Red Cross
Date1932
MediumRotogravure
DimensionsApprox. 15 1/8 × 11 1/8 inches (Approx. 38.2 × 28.0 cm)

Credit LineMuseum purchase funded by Max and Isabell Smith Herzstein
Object number82.59.284
Not on view

Explore Further

Department
Photography
Object Type
Provenance[Bevan O. Davies Photography Books, New York]; purchased by MFAH, 1982.

Cataloguing data may change with further research.

If you have questions about this work of art or the MFAH Online Collection please contact us.

Woroschilow, der Führer der roten Armee feiert seinen 50. Geburtstag
Rotogravure